Yhdessä olemme steelers

  

  • Kuvateksti: Kuvankaappaus Tiktokkaajat vs. Tubettajat -trailervideosta.

    Tiktokkaajien ja Tubettajien välisen näytösottelun lipunmyynti käynnistyi viikko sitten, ja satoja lippuja on jo myyty. (Lippuja voi ostaa Tiketistä.)

    TikTube-ottelun tuotot menevät Hämeenlinnan Steelersin ja SC Urbansin junioreille. Lisäksi rahaa ohjataan Hämeenlinnan Steelersin rahastoon, joka tukee vähävaraisten lasten ja nuorten harrastamista.

    ”Tällä vähävaraisten tukemisella on tietysti korona-aikana todella suuri merkitys. Me haluamme, että yksikään juniori ei joudu lopettamaan harrastusta sen takia, että perheellä ei ole rahaa harrastusmaksuihin. Rahasto on tämän takia olemassa”, sanoo Steelersin hallituksen puheenjohtaja Arto Hiltunen.

    Pelaajille, tuomareille, kuuluttajille, selostajille ja ottelutapahtumassa esiintyville artisteille ei makseta tapahtumaan osallistumisesta mitään.

    ”He ovat tässä tekemässä pyyteetöntä työtä lasten ja nuorten hyväksi”, Hiltunen sanoo.

    ”Lipunmyynti on käynnistynyt mukavasti. Teemme tietysti koko ajan töitä sen eteen, että tapahtumasta tulisi elämyksenä mahdollisimman hieno.”

    TikTube-tapahtuman kustannuksia syntyy hallin vuokrasta, järjestyksenvalvojien palkoista, markkinoinnista, varustehankinnoista ja painatuksista.

    ”Eli kuluja totta kai on merkittävästikin tällaisesta tapahtumasta, mutta olemme laskeneet, että jaettavaakin pitäisi syntyä ihan mukavasti. Se edellyttää toki, että väki löytää paikalle, ja sen eteen tehdään kovasti hommia. Oma panoksensa tässä tarvitaan myös tapahtuman tähdiltä, joilla kaikilla on isot seuraajajoukot. Sitä kautta sanaa on hyvä levittää.”

    ”Tapahtuman toteuttamiseen on laskettu tarvittavan väkeä 85 henkilöä, joiden lisäksi tulee 10-15 pallopoikaa sekä chearleaderit. Tuossa 85:ssa ei ole mukana pelaajia, tuomareita, järkkäreitä eikä kuuluttajia.”

    Mitä rahan tuleminen juniorityön hyväksi konkreettisesti tarkoittaa?

    ”Se tarkoittaa tietysti viime kädessä sitä, että on seura, jossa asiat toimivat, jossa valmennus, talous ja kaikki asiat on hoidettu hyvin. Käytännössä esimerkiksi Steelersin tapauksessa raha tulee seuralle, ja sen avulla pyritään pitämään huolta, ettei hintoja olisi tarvetta korottaa nyt, kun on äskettäin tullut tieto, että salivuorojen hinnat ovat taas nousemassa.”

    ”Lisäksi seuran pyörittämisen kiinteitä hintoja on nyt jakamassa aiempaa vähemmän harrastajia, koska harrastajamäärät tippuneet koronan myötä. Tällaisia realiteetteja seuratoimintaan kuuluu.”

    Ollaanko Tiktube-ottelun tuotoilla maksamassa Steelersin aiempina vuosina syntyneitä velkoja, jotka olivat laajasti julkisuudessa vuosi sitten?

    ”Ei. Tapahtuman tuotoilla ei lyhennetä seuran aiempien vuosien velkoja. Sitä varten on omat maksuohjelmat, joista Steelers on pitänyt sentilleen kiinni”, Hiltunen sanoo.

      Takaisin