-
Steelersin äskettäin käyntiin polkaistulla Yhdessä olemme Steelers -kampanjalla etsitään seuralle yhteistyökumppaneita, joiden avulla Steelers alkaa korjata seuran tiukkaa taloustilannetta.
"Turha sitä on kierrellä, kampanja on meille äärimmäisen tärkeä", sanoo Steelersin puheenjohtaja Arto Hiltunen.
"Uusi hallitus on toiminut kuukauden päivät, ja tekemistä on riittänyt!"
Isoja yllätyksiä ei ole seuran taloudesta tullut.
"Talouden oikaiseminen on useamman vuoden projekti, mutta sehän oli meillä tiedossa", Hiltunen sanoo.
Uutisista on viime aikoina saatu lukea, että jääkiekon Liiga-joukkueista monia uhkaa jopa konkurssi. Se kertoo urheilun tiukasta taloustilanteesta.
"Käytännössä korona ja sen aiheuttamat sulut iskevät meihin suoraan monella tavalla. Kerhotulot pienenevät, ja toisaalta esimerkiksi äsken upeaan voittoon päättynyt miesten joukkueen LASB-paikalliskamppailu pelattiin tyhjälle katsomolle. Jokainen voi siitä miettiä, millainen lovi tuo on normaalikauteen verrattuna."
Steelersin ja LASB:in pelejä seuraa tavallisesti 1000 katsojaa, parhaimmillaan jopa lähes 3000.
*
Yhdessä olemme Steelers -kampanjaa vetää Steelersin hallituksen myynnistä ja markkinoinnista vastaava jäsen Jarkko Lappalainen.
"Ensi vaiheessa kontaktoidaan yli sata yritystä. Meillä on viiden myyjän erittäin motivoitunut tiimi, medän oman hallituksen jäsenet Tero Aalto, Kai Lindfors, Marjo Pekkola, Jani Rantanen ja Jari Salo, jotka tekevät käytännön duunia, luovat yhteyksiä yrityksiin, sekä uusiin että vanhoihin kumppaneihin."
"Se on sillanrakennustyötä ja vaatii kärsivällisyyttä", Lappalainen sanoo. Hänellä on 20 vuoden kokemus myynnistä ja myynnin johtamisesta. Tällä hetkellä Lappalainen työskentelee Sanoma Media Finlandilla asiakkuuspäällikkönä.
Yhteistyökumppaneille Steelers tarjoaa muun muassa perinteistä näkyvyyttä paikallisessa printtimediassa ja hallilla sekä laajaa näkyvyyttä seuran sosiaalisessa mediassa. Mikäli koronatilanne sen sallii, luvassa on yllätyksellisempääkin yhteistyötä.
*
Puheenjohtaja Arto Hiltusen mukaan yhteiskunnassa on meneillään poikkeustilanne ja se vaatii poikkeustoimia, kuten tällaisen ison kampanjan käynnistämistä kesken kauden. Normaalisti kampanjat nakutellaan kasaan hyvissä ajoin seuraavaa kautta varten.
"Seuraavasta kaudesta olemme toki nytkin kiinnostuneita. Mutta ensin meidän on onnistuttava tässä loppukauden aikana taloudellisesti hyvin."
Kun yhteistyötä on ensin saatu avattua Yhdessä olemme Steelers -kampanjan kautta, ja lähennytään uusia kumppaneita, on seuraavien askeleiden aika.
"Nyt tehtävä yhteistyö on se perusta, jonka päälle voimme rakentaa tulevien vuosien yhteistyötä."
"Eräällä tavalla nyt on saatava läpi se viesti, että vaikka tulevaisuus jossain hieman kauempana on positiivinen ja valoisa, niin sinne päästäksemme me tarvitaan uutta yhteistyötä tässä ja nyt."
"Tämä on vähän niin kuin Steelersin pelastuspaketti, jossa on kyse lasten ja nuorten liikunnan jatkumisen turvaamisesta. Steelers liikuttaa satoja lapsia ja nuoria tällä seudulla. Ja sen jatkon takaamiseksi tarvitaan nyt mukaan tätä meidän hommaa rakentamaan seudun yrityksiä", Hiltunen kuvailee.
Samalla on pidettävä huoli liigajoukkueiden jatkon turvaamisesta.
"Totta kai. Se unelmoinnin mahdollisuus halutaan säilyttää meidän nuorille pelaajille."
Steelers on tehnyt hyvää työtä pelaajien kasvattamisessa. Useita pelaajia on saatu nuorten ja myös aikuisten maajoukkueisiin.
"Liigajoukkueet ovat tietyllä tavalla meidän lippulaivat, siis pelaajapolun pää."
"Koko polusta on pidettävä huoli, sekä junioreista, siis lasten ja nuorten liikunnasta, että liigatoiminnasta", Hiltunen sanoo.
*
Yhdessä olemme Steelers -kampanjan vetäjällä, Jarkko Lappalaisella, on pitkä peliura takana syksyllä nimensä F-liigaksi muuttaneessa Salibandyliigassa. Lappalaisen uran huippukohtia olivat kolme miesten Suomen mestaruutta, joista yksi tuli HIFK:ssa ja kaksi salibandyn 2000-luvun dynastiajoukkue SSV:ssä. Hänen ei tarvitse kauaa etsiä sanoja siihen, mikä merkitys seuran taustalla tehdyllä työllä oli SSV:n kestomenestykselle.
"Se oli ihan valtavan suuri. Sen tajusi kyllä, vaikka pelaajana ei sitä väsymätöntä puurtamista tarvinnutkaan tehdä yhteistyökumppaneiden suuntaan, vaan sai keskittyä pelaamiseen."
"Taustatyö oli SSV:ssä ammattimaista ja viimeisen päälle hoidettua."
Tätä kulttuuria Lappalainen haluaa istuttaa Steelersiin.
"Steelers on koko 10-vuotisen olemassaolonsa ajan mennyt eteenpäin seurana, ja nyt on taas seuraavien askelten aika."
"Niitä askelia emme pysty ottamaan yksin, kuten ei kukaan tai mikään seura pysty. Ne otetaan yhdessä ja siihen tarvitaan paikallista yrityselämää mukaan. Kun ne askelet otetaan, sen polun varrella meitä odottaa hienoja asioita."
Lisätiedot:
Kampanjavastaava:
Jarkko Lappalainen +358 40 5961738Kampanjan myyjät:
Tero Aalto +358 50 919 5600
Kai Lindfors +358 40 7652007
Marjo Pekkola +358 45 1364975
Jani Rantanen +358 44 0233332
Jari Salo +358 50 4071700Katso kampanjavideo.
Takaisin